Wednesday 15 July 2015

Bahagia ?

Tika aku sedang menahan air mataku ,
Kau sedang tersenyum .

Tika aku menangis ,
Kau ketawa .

Tika aku jatuh ,
Kau bahagia .

Tika aku berputus asa ,
Kau merasa dunia ini kau yang punya .

Kau ingat ,
Aku ni lemah sangat ?
Aku takkan jatuh .
Aku takkan biarkan kau tersenyum atas kelemahan aku .
Aku akan menang .

Kau akan kalah .
Tetapi ,

Akhir-akhir , kau yang akan mengecapi kebahagiaan abadi bersama zaujah mu .
Bukanlah aku .

Aku percaya .
Allah sedang memerhati .
Allah sudah menetapkan segala-galanya .

Jika bukan kau jodohku ,
Maka , aku terima dengan hati yang terbuka .

Aku percaya ,
Allah akan beri insan yang lagi bagus dari kau .
Insya' Allah .

Jika umurku panjang ,
Aku akan bertunang .
Aku akan tersenyum bahagia .

Sama seperti kau .

Kaulah penghancur .
Kaulah pembina .

Aku hanyalah seorang insan yang hina .

No comments:

Post a Comment